Ensam och tråkigt

Ikväll känns det ensamt och trist bara. På lördag är jag bjuden på en middag hos en god vän. Men min ena barnvakt har studier som måste bli klara och den andra blev magsjuk idag. Det är just nu jag önskar att T ska ringa säga, ta med dig barnen och kom hit på  lördag. Barnen får leka och vi kan sitta och prata så länge vi orkar. Jag tycker verkligen om att sitta och prata en hel natt. Vill inte vara själv här hemma en helg till.

De senaste kvällarna har jag varit ledsen eller känslig. Jag läste en blogg om William som fick en hjärmtumör. Tårarna bara rann ned för kinden. Hör en låt på tv eller radio och tårarna kommer. Ser på mina barn och tårarna börjar krypa fram. Skriver det här och tårarna gör att skärmen blir suddig. Det konstiga är att på dagen på jobbet .känns det bra.


Kommentarer
Postat av: Mysti

kramar om min vän



vet du, det ÄR BRA att gråta, det lättar på många tryck!

Förstår om du inte vill sitta hemma själv, det verkligen trist när man är ensam och vill träffa folk!



Jag ska vara ensam ikväll, sambon ska jobba.

Vill du ha min msn?



[email protected]



Kraaaaaaaam

2008-11-14 @ 08:16:35
Postat av: Linda

Å jag känner som sagt med dig....hoppas din kväll känns bättre senare. Man BLIR ju ledsen av att läsa sådant där tragiskt! Min mammas gamla väninna har precis dött, och jag har fått "trösta" mamma idag...tungt...



Du vet att du inte är ensam...klen tröst, men VI finns här..det är bra att skriva av sig. Här hemma önskar jag inget annat hellre än att jag vore ensam denna helg. Hellre det än ständiga bråk...



Stor kram på dig//Linda

2008-11-14 @ 15:06:04
URL: http://www.lindasvitalantliv.blogspot.com/
Postat av: kobben

Tack så mycket, suger i mig värmen.



Mysti, tack för inbjudan. Vi får se vad som händer ikväll. Vi har precis ätit klart och snart börjar festen med chips, lite julmust och Barda.



Linda, hoppas och vill så gärna se dig få din dröm att bli verklighet. Samla kraft och förutsättningar så blir det så. Stark och stolt om du minns.



2008-11-14 @ 18:40:04
Postat av: Rebecka Qvist

Oj, du har det visst riktigt dåligt..Det är märkligt att man kan fungera på jobbet, och så väl hemma så rasar det. Känner igen mig! Och så brukar jag få dåligt samvete, för egegntligen har jag det ju bra... Har jag missat nåt? Trodde det var rätt ok med T nuförtiden? Hur länge sen är det du var ute på nåt, utan barn? Man måste ju få vara för sig själv ibland - max otur att båda barnvakterna säger återbud! Du kämpar så hårt för att alltid göra ditt bästa, verkar det som. Tänker på dig idag, och hoppas du kan komma iväg ikväll på nåt sätt ändå! Cheer up - och ha en go´dag! Kram/RQ

2008-11-15 @ 09:10:34
Postat av: kobben

T är väldigt viktig som vän. Utöver det har vi vårt på och av förhållande som pågått över tiden. Men det som det tyngsta och jobbigaste är att jag har barnen på hel tid. Jag har inte haft en barnfri helg sen i början på juli. Det är det som det stora och tunga just nu. Ska nog skriva ett längre inlägg som sammanfattar och förtydlingar lite :)



Ha det gott själv

2008-11-15 @ 10:01:03
Postat av: Rebecka Q

Det kan jag verkligen förstå att det är tungt. Det som jag tycker är jobbigt, är att erkänna att man ibland vill vara utan sina barn. Det är liksom en "otillåten" känsla... Men det är bara att konstarera - man behöver tid för sig själv. Särskilt efter en separation. Jag vet ju inte hur länge sen det är som du lämnade barnens mor, men det är jobbigt att splittra en familj, även om man gör det för att situationen har blivit ohållbar.

/RQ

2008-11-15 @ 15:31:14
Postat av: kobben

det är väl snart 3 år sedan vi separerade. Klart att man ska få vara utan sina barn. Men jag tror att det för det mesta är de med barn som kan förstå vad den känslan. Några förstår säkert inte alls vi vad vi menar.

2008-11-16 @ 18:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0