Har inte roligt

Just nu är det inte roligt, helt enkelt.

Hur vet jag om det är mina känslor som torterar mig eller om jag bara tror att det är mina känslor. Kan det vara så enkelt att jag inbillar mig.

Herre gud, tänk om jag och T åter igen blir ett par och det inte är det rätta för mig. Var försiktig med vad jag önskar mig, det kan slå in. Inser hur jag försöker lura mig själv både hit och dit. Men är det att lura sig? Jag vill bara blev av med det onda. Hur länge brukar det ta? Nu har det gått drygt tre månader.

Hur som helst vill jag bara vara vän med henne. Jag orkar inte ge eller ta emot i ett förhållande idag. Men vänners omsorg och kärlek kan det inte bli för mycket av. De riktiga vännerna som frågar hur jag mår och vill veta svaret. De som frågor det om och om igen. Som tvingar mig att prata, att vända på myntet och kolla in baksidan ännu en gång.

Det går fortfarande inte att gråta, vill inget hellre just nu.

Kommentarer
Postat av: Rebecka Qvist

Stackars dig! Det GÅR över, jag lovar! Jag tycker du är väldigt klarsynt ang. din situation. En gammal klycha "tiden läker alla sår". Ja jag vet! Det finns hur många som helst av dom - men de brukar innehålla ett korn av sanning. RQ ;-)

2008-10-25 @ 21:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0