Nya tag och dejting

Med tiden kände jag att även jag skulle bege mig ut i dejtingdjungeln. Efter ett par dejter som inte var helt rätt kom jag i kontakt med en tjej som jag hade msn-kontakt med ett tag, sedan var hon borta på resa en period. Vi fortsatte kontakten när hon kom tillbaka tills vi beslutade att vi skulle äta söndagmiddag tillsammans. Det blev första gången jag såg henne mao hade hon inte skickat en enda bild tidigare. Det var en otroligt skön känsla som infann sig under den kvällen. Visade sig att vi hade flera gemensamma beröringspunkter som vi inte upptäckt tidigare. Vi träffades fler gånger och känslor växte fram växelvis och det var en rak och ärlig dialog kring dem.

Jag var avvaktande och rädd för ett nytt förhållande, visste inte hur jag skulle hantera barnen. Hon (T) berättade att hon hade starka känslor och jag förklarade att helt klart var förälskad. Efter några månader behövs det ett nytt veckoschema för barnen. Jag sitter tillsammans med T och planerar det  för att det ska passa hennes schema, vilket gör att vi kan få så mycket tid tillsammans som möjligt. Vi bokar en weekend-resa tillsammans (där ska jag förklara att jag känner samma starka känslor). Två veckor före resan har jag bjudit med T på bröllop där en av mina vänner gifter sig. Några av mina andra kompisar tycker att det är ett stort steg att göra så, vilket jag inte reflekterat över, är det så? Morgonen efter bröllopet ska jag upp tidigt för att hämta barnen.

I sängen efter väckarklockans ringsignal gör hon slut för första gången.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0