Vad lär dom ut på dagis?

(Detta inlägg blev aldrig publicerat söndag den 12/10-08)

Idag har jag upptäckt en talang (eller vad vi nu ska benämna det med) hos min son. I ett svagt ögonblick igår utärdades det löften om besök på lekpalatset idag och det med bilar, mycket vikigt. Sagt och gjort efter lunchen åkte två förväntasfulla och en mindre upprymd person iväg mot det rätta lekpalatset. Gamla tråkreglerna om att leka först och kör bil sen gällde, men efter tio minuter av "vi springer runt och nuddar alla saker så kan vi köra bil sen"-lek var det då dags.

E och L fick varsin pollett och sprang iväg till bilarna. Efter 7-8 minuter kommer de tillbaka. Allt hade funkat bra, vilken duktig storasyster E är, tänker jag. Efter någon timme ger dem varsin pollett igen. Den här gång följer jag med och kollar hur det går. Och vad det går. L kör som om han om han inte gjort annat sina tre första år här på jorden. Han gasar, bromsar och svänger runt banan utan krocka eller råka ut för några andra missöden.

När har han lärt sig det där? Har dom bilskola på dagis nu för tiden?

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0