...så bra...

Måste få spy lite galla nu. Läste i någons blogg att "alla verkar har det så bra och mår så bra". Tror inte det.

Varför kan inte barnens mamma vara normal i skallen?
Varför ska jag drabbas av hennes mentalaohälsa?
Varför ska jag ta hand om barnen 100%?
Hur många gånger ska hon prova och misslyckas innan det får vara nog?
Ska barnen vara försökspersoner för att kolla av hennes psykiska status?
Hur länge har hon rätt att få hålla på?
När får det vara nog?
Hur längs ska jag stötta hennes relation till barnen?
Vad gör jag när det är nog?
Det finns indirektrökning, det är alla överens om. Men finns det indirekt mentalhärdsmälta?


Självklart vill jag ha mina barn men jag vill ha mig själv för mig själv också.

.


Kommentarer
Postat av: Mystiferia

Det är sorgligt att du/ni har det på detta sätt. barnen behöver ju er båda, och du behöver egentid.... men samtidigt har dina barn det mycket bra på många sätt..... DE har DIG!



Om du vill och är intresserad så har jag faktiskt en blogg till om du vill läsa?



Länk: http://blogg.aftonbladet.se/26344/





2008-10-16 @ 07:18:14
URL: http://mystiferia.blogspot.com/
Postat av: Rebecka Qvist

Förstår att du inte har det helt lätt i ditt liv just nu. Det är vanligare att det är mammorna som hamnar i den situationen du befinner dig i.Det är tufft att vara ensam med barn. Dåligt samvete för att de kanske är mycket på dagis och fritids...för lite tid och energi till att vara det som gärna vill för sina barn. Jag hoppas ni kan finna en lösning, så att du kan få lite avlastning och egentid, för det behöver man också! Keep up the good work / RQ :)

2008-10-16 @ 10:03:31
Postat av: Linda

Tack för dina vänliga kommentarer, det känns mycket bättre nu efter att ha träffat en läkare som faktiskt lyssnade och hjälpte mig med vad han kunde ;)



Lider med dig, en väninna lever med en man som hade ett ex som betedde sig likadant...synd om barnen som kommer i kläm. Och jag förstår att du vill ha din egen tid, det behöver vi ALLA! Modigt av dig att skriva av dig och spy ut gallan...det behövs!



Är det någon som inte vill läsa, kan de ju bara lämna sidan...stå på dig, du verkar vara en superbra pappa! Extra plus till dig som MAN som vågar öppna sig såhär, enligt min erfarenhet är det inte så vanligt....



Kram på dig//L

2008-10-16 @ 13:20:34
URL: http://www.valetkvalet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0